czwartek, 3 listopada 2011

Dżem z dyni,

pół kilo dyni (ewentualnie cukinii)
szklanka cukru
laska cynamonu, lub łyżeczka cynamonu w proszku
łyżka stołowa agaru
szczypta życzliwości


można dołożyć sproszkowane goździki lub imbir


Pokrojona w duże kawałki dynie zagotować z cukrem (pół szklanki) i cynamonem aż zmięknie, odlać wodę, zmiksować dodać cukru agaru i znowu gotować, rozlać do słoiczków, zakręcić szczelnie, odwrócić denkiem do dołu żeby sam się "zamknoł".
Zostawić do ostygnięcia. Dzięki agarowi odtrzymaliśmy dyniową galaretkę.

Pozostała po gotowaniu dyni wodę można dodać do herbaty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
Lubię mieć (choćby niewielki) wpływ na moje otoczenie,świat w którym żyję. Interesuje mnie to co jem, czego używam, jak moja konsumpcja wpływa na środowisko. Robię dobre jedzonko z lokalnych często własnych produktów,mieszam też kremy, odnawiam meble, buduję i pomocnikuje na budowach. Staram się kreatywnie żyć, szukać dobrych rozwiązań na życie bardziej niezależne od stereotypów, z wyboru zależne od emnie, we współzależności z naturą.