niedziela, 23 grudnia 2012

Przepisy na wegańską wigilię:)

Lew Tołstoj. Określał swój wybór  krótko: ,,Człowiek może zdrowo żyć nie zabijając zwierząt dla pożywienia. Dlatego też, jeżeli zjada mięso, uczestniczy w odbieraniu zwierzętom życia tylko po to aby zaspokoić swój apetyt. Działanie takie jest więc niemoralne." , ,, Jak możemy oczekiwać idealnych warunków na Ziemi, gdy nasze ciała są grobami zamordowanych zwierząt? Dopóki będą istniały rzeźnie, będą istniały i pola bitew."

Wspaniały przywódca duchowy i myśliciel Mahatma Ghandi  mawiał ,, Wielkość narodu i jego postęp moralny można poznać po tym w jaki sposób obchodzi się on ze swymi zwierzętami."


Wigilia z założenia powinna być postna, w Polsce z założenia nie jest gdyż ryby nie traktuje się jako mięsa , w innych krajach europy na Wigilię nie je się żadnego mięsa w tym oczywiście ryb, moje potrawy wigilijne są i postne i smaczne i wegańskie a do tego proste i tanie, polecam wypróbować jak nowości  nawet jeśli ktoś z założenia nie pości nigdy:)





Sylwka też mam warzywnego:) tu jego przypomnienie
 
 Tu warzywka freegańskie na potrzeby poczęstunku.

 Tu stół zastawiony sałatkami, sosami, seitanami, pizzami, kotlecikami pasztecikami,
 wegańską galaretką i ciastem bananowo krecim:D

To była radość raz do roku ugotowałam cały stół dla satysfakcji samej siebie 
i brzuszków łakomczuszków moich znajomych:)


Sałatka warzywna- no name
zawsze się ją robi na święta nie wiadoma jest jej geneza i oryginalny przepis
mój jest taki:

gotowane ziemniaki
gotowana marchew seler por
pieczarki surowe zamiast jajka
jabłko
cebula
ogórki kiszone
por surowy
majonez v
grzybki w occie
pieprz
sól


Wszystko kroimy w kosteczkę mieszamy


Majonez Vegański
szklanka mleka olej
gotowany groch lub fasola
musztarda
pioeprz sól

proporcje na oko i smak


miksujemy wszystko blenderem zagęszczamy fasolą do uzyskania dobrej konsystencji

Musztarda
przepis od Kariny
16 łutów gorczycy angielskiej 
funt zwyczajnej miałkiej tłuczonej 
funt cukru miałko tluczonego 
 6 cytyryn 
i oliwy kwaterke rozczierać 
i dolać octu w proporcje 
i wyrobić dobrze

funt 405,5g, łut 13,67g kwaterka 0,25 litra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
Lubię mieć (choćby niewielki) wpływ na moje otoczenie,świat w którym żyję. Interesuje mnie to co jem, czego używam, jak moja konsumpcja wpływa na środowisko. Robię dobre jedzonko z lokalnych często własnych produktów,mieszam też kremy, odnawiam meble, buduję i pomocnikuje na budowach. Staram się kreatywnie żyć, szukać dobrych rozwiązań na życie bardziej niezależne od stereotypów, z wyboru zależne od emnie, we współzależności z naturą.